Twee weken @ Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Twee weken @ Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Twee weken @ Bonaire

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hee lieve allemaal,
Hier maar weer even een berichtje vanuit het zonovergoten Bonaire :). We zijn inmiddels twee weken verder en hebben al heel wat leuke mensen leren kennen. Van de week zijn we naast onze stages ook lekker naar het strand geweest, hebben we ’s avonds wat gedronken of een filmpje gekeken en gisteren avond hebben we met een heel stel stagiaires lekker pannenkoeken gegeten en zijn we uit geweest. Het uitgaan is hier wel iets anders dan in Nederland maar zeker niet minder leuk. Er is gewoon maar 1 echte kroeg (de havana) dus iedereen is daar te vinden en dat maakt het heel erg gezellig. Wanneer de Havana dichtgaat verhuist iedereen die nog niet naar huis wil naar Karels om daar nog een uurtje of twee te gaan dansen. Wat het stappen betreft vermaken we ons dus prima! Vrijdagavond is hier de echte stapavond maar meestal is het op woensdag, donderdag, zaterdag en zondag ook nog wel gezellig alleen dan een stukje minder druk.
Onze aso bak is inmiddels trouwens verruild voor een Nissan Sentra. Afgelopen week liet ie ons in de steek (hij startte niet meer). Zoals afgesproken mochten we Ruud (de man waar we de auto van huren) bellen als er iets was dus hij kwam direct met een andere auto en heeft onze geliefde bak opgehaald om hem te kunnen maken.
In mijn vorige berichtje vertelde ik dat een vriend van Marleen naar Bonaire zou komen om te filmen voor ik vertrek. Zoals ik al zei ging ik mee hem ophalen van het vliegveld en zijn we in de avonden een paar keer iets wezen drinken. Het was heel erg gezellig maar omdat Mike veel moest werken heeft hij weinig van het eiland gezien dus hij komt eind november nog een keertje terug maar dan voor vakantie. Hij blijft dan bij ons logeren dus dat is wel gezellig! Ik kreeg gister trouwens een mailtje van mijn geliefde broeder dat hij zijn ticket heeft geboekt dus die is ook van de partij van 30 oktober tot en met 11 november, echt heel leuk!!
Verder zijn we nu best druk met onze stages, Claudia heeft wisselende diensten dus die werkt ook veel ’s avonds. Ik doe mijn dingen vooral overdag en dan ga ik ’s avonds lekker een filmpje kijken met iemand of even een drankje doen in de stad. Ik heb trouwens een oppasadresje hier. Ik pas op een tweeling van 2,5 jaar oud, Bente en Sterre. Het zijn echt super lieve kindjes. Elke donderdag en zondag pas ik voortaan op ze dus dat is wel leuk!

Internet in ons huisje gaat trouwens niet lukken. We kunnen het eventueel wel krijgen maar omdat we geen ingezetenen zijn moeten we allemaal toeslagen betalen wat betekend dat we voor 5 maanden internet 1300 gulden betalen en dan heb je 1 MB. In Nederland hebben wij thuis volgens mij 50 MB voor 30 euro per maand dus je begrijpt dat we dat er niet echt voor over hebben. Heel soms hebben we wel internet in ons huisje, die jatten we dan van de buurman maar heel vaak doet die het ook niet. Gelukkig kan ik internetten bij mijn oppasadresje of in de stad bij een soort café. Als je daar iets te drinken of te eten neemt, mag je gratis gebruik maken van het internet.
We hebben trouwens lokale simkaarten dus ik ben niet meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer. Als je mijn nummer van hier wilt hebben moet je maar even mailen, dan bepaal ik of je belangrijk genoeg bent om hem je toe te spelen ;) haha. Neem grapje maar ik ga hem hier niet opzetten want iedereen kan dit lezen dus dan heb ik straks allemaal stalkers (aangezien iedereen mij wil bellen natuurlijk ;)).

Het huis van de familie mesker is trouwens ook af. Ze wonen nu in Sabadeco in de bergen met een uitzicht waar je U tegen zegt. Ik ben er van de week even geweest, we hebben toen lekker gezwommen in hun zwembad en zijn we later op de dag wezen snorkelen. Het was mijn eerste keer hier op Bonaire en het was wel echt heel gaaf! Het Koraal stelt zo aan het begin nog niet zoveel voor, vooral groen maar het schijnt heel mooi te worden als je wat dieper gaat. De vissen hier zijn wel heel gaaf, ze hebben alle kleuren van de regenboog en variëren van klein tot heeeeel groot. Ik ben wel van plan om een keer te gaan duiken. Ze geven hier van die introduiken zodat je kunt kijken of het wat voor je is dus ik denk dat ik dat binnenkort maar even ga doen. Ook gaan we binnenkort een bootje huren en dan wakeboarden. Als je met een groepje bent is dat echt prima te betalen.

Nou dit was het geloof ik wel weer even, ik ben een beetje inspiratieloos vandaag dus de volgende keer zal ik weer een wat langer berichtje schrijven.
Bedankt trouwens ook voor al jullie berichtjes! Het is echt heel leuk om te weten dat jullie het lezen en dat jullie me volgen. Heel veel plezier trouwens voor de voorhoutertjes deze week! Jullie zullen nu wel allemaal met een kater thuis zitten maar vanavond is de laatste avond dus nog even doorbijten. ;)

Xxxxxxx

  • 19 September 2010 - 09:41

    Yvette:

    Hoi Meissie,

    Tjonge jonge wat heb jij een rot leven daar. Ik ben blij dat ik in dit natte kikkerlandje ben. Zou echt niet met je willen ruilen!!

    Zeg, als jij die twee kindjes nou zo leuk vind, zou ik maar eens aan een serieuze relatie denken en kindjes krijgen. Hoef je ook niet meer naar dat kolere Bonaire toe.

    Nou, alle gekheid op dat bekende stokje!!!!!!!!!!

    Heerlijk voor je dat het zo goed gaat. Ik ben best een beetje (erg) jaloers.

    Snorkelen heb ik zelf in Kenia gedaan en het is echt helemaal te gek. Wel uitkijken met duiken hoor!!

    Heel veel plezier en succes met je stage en je kindjes, XXXXXX

    Yvette en Vee.

  • 19 September 2010 - 13:19

    Moesje:

    Hallo schattebout!!!

    Nou die kater valt reuze mee hoor! Weet je: verstand komt met de jaren, ha,ha. Maar het was weer een super gezellige kermis en gelukkig was het zaterdag heel de dag zonnig en droog weer. Dat was wel mazzel want woensdag, donderdag en vrijdag waren erg regenachtig. Maar het zit er weer op voor dit jaar! en volgend jaar ben jij er ook weer lekker bij!!! Veel succes maar weer met alles en kusjes van je allerliefste mammie!!!

  • 19 September 2010 - 13:41

    Marleen:

    Super Li!

    Ik heb nog een foto voor je gemaakt van een winkel in stockholm die Lilly heet, kon ik natuurlijk niet laten schieten. Snel maar weer even heen en weer skypen.

    Dikke zoen

  • 20 September 2010 - 12:47

    Roos:

    leukleukleuk klinkt echt als vakantie, alleen jammer van dat internet maar dat wordt dus veel drankjes bestellen om gratis te mogen internetten in het cafe!! we zijn ook naar de voorhoutse kermis geweest (lees: toog) en het was gezellig maar we jou gemist uiteraard....volgend jaar ben je er gelukkig weer bij! ik zou nu als ik jou was maar heel erg blij zijn dat je niet in NL bent want het is hier niet te doen! en heel leuk dat je broer langskomt! over anderhalve maand al lekker aftellen dus! spreek je snel dikke kus!!

  • 20 September 2010 - 14:20

    Liesbeth:

    Hallo ABC meisje,
    Nou ik heb even al je verhalen gelezen want ik heb sinds vandaag je adres. Leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt in dat verre Bonaire. Ik ben zo trots op je dat je hiervoor gekozen hebt!! Het is toch niet niks, zo lang van huis en haard. Ik hoop dat je daar veel zult leren en ontdekken want het is er prachtig. Ik ben jaren geleden op Curasau geweest en heb ook gesnorkeld.Helemaal geweldig. De themperatuur en het thempo van de mensen daar ben je zo aan gewend. Nou troel, hier in Oostvoorne gaat ook alles goed en we krijgen mooi weer deze week. Geniet daar maar lekker, ik blijf je volgen en mailen hoor!!!!
    Dikke knuffel van mij XXX

  • 20 September 2010 - 17:51

    Cock En Anneke:

    hoi lieve taart nou nou wat heb je het onwijs leuk het is een genot om je mailtjes te lezen.Wat heerlijk elke dag maar weer die zon, daar kunnen wij alleen maar van dromen.Ik heb maar mijn laarzen op gezocht en zo nu en dan s avonds de verwarming aan want het is hier echt zeik weer.Maar daarom voor jou dubbel genieten. Leuk dat je een oppas adresje hebt. En zeker belangrijk dat het uitgaans leven zo leuk is daar zou ik ook wel even voor over willen komen altijd gezellig zo een lekker kroeggie in de buurt.Cock en ik gaan naar Afrika naar Tunesie voor 11dagen. Het is daar ook lekker warm nu 27gr dus lekker dorstig weer. We hebben een apartement dus we kunnen alles op eigen tempo en tijd doen, het gebeuren licht aan het strand dus daar is niks mis mee.Verder zijn we met z"n alle heel druk bezig bij Manon en Rene maar dat is harstikke leuk elke week zijn ze toch weer een stuk verder en wij genieten daar ook van. Maar het is wel een mega klus.Verder gaat hier alles oke Joyce heeft het ondanks dat alles weer nieuw is erg naar haar zin met haar nieuwe baan. Joost en Marta zijn nog steeds verlieft en Marta heeft ook een vaste baan bij CenA.Ze mag op MBO of HBO een studie Nederlands doen ze is daar voor voor gedragen om dat ze zo gemotiveert was op haar vorige cursus.
    Milou is op stage bij de politie erg leuk maar doet daar heel wat indrukken op.Nou ik ga je nu maar groeten een dikkexxxxxxxxxxxxxvan alle Warmerdammetjes geniet en tot gauw.

  • 21 September 2010 - 06:25

    Suus:

    Haa schat!
    Zo te horen komt verveling in je woordeboek nietvoor! Wat leuk om allemaal te lezen!
    Ik heb in de avond nooit mijn computer aan, maar zal zorgen dat ik dat maar is doe, wie weet kunnen we dan even skypen! Zou wel erg leuk zijn.
    Wel balen dat jullie thuis geen internet hebben. maar gelukkig zijn er genoeg plekken waar het kan!
    Leuk ook dat je op 2 kindjes past! je hebt er allemaal maar druk mee!

    Nou meis geniet er lekker van, je stage is zo te horen ook helemaal geen straf!;)

    hopelijk tot skype's!

    xxxx

  • 21 September 2010 - 12:31

    Liesbeth:

    Hoi Troeltje, daar ben ik alweer. Ik heb net even naar de troonrede gekeken en het beloofd niet zo veel goeds maar laten we nou niet klagen he.Prinsjesdag is goed verlopen, alleen was er een klein incidentje. Er was een klungel die een houdertje van een waxine-lichtje naar de goude koets gooide. Hij is gelijk gearresteerd en wordt verhoord. Verder was de verbinding in het begin niet mogelijk vanuit het paleis omdat er een politieboot over een glasvezelkabel had gevaren. Nou je snapt wel door deze toestandjes was het weer even spannend in Holland. Zo je bent weer op de hoogte, hou hem recht zo die gaat.
    Liefs van Liesbeth XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage lopen op Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Bon aña

18 November 2010

Bon Nochi

14 Oktober 2010

Bon Bini!

28 September 2010

Bon dia!

18 September 2010

Twee weken @ Bonaire
Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 19254

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: