Bon dia! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia!
Con ta bai? (hoe gaat het?)
We gaan inmiddels onze vierde week op Bonaire in wat betekend dat we ook al dingen aan school moeten gaan laten zien, werk aan de winkel dus deze week…
Maar goed eerst het belangrijkste: een verslagje van de afgelopen week! Uiteraard hebben we beide stage gelopen maar in de avonden hebben we ons ook prima vermaakt. Het heeft afgelopen week flink gestormd op het eiland. Zoals jullie vast wel zien op het journaal trekken er allerlei cyclonen, tropische stormen en tornado’s langs midden America en Mexico. Aangezien Bonaire daar vlakbij ligt krijgen wij allerlei staartjes van die stormen en dat kan er soms best heftig aan toe gaan. Vorige week zondag waren we bij plaza bij de friet party toen het opeens even helemaal los ging. Plaza ligt aan het strand dus we konden het zo zien aankomen. Op een gegeven moment zegt iemand: Hé is dat vliegtuig nou neergestort? Dus wij zo, nee dat meen je niet! Jawel kijk maar.. Wij kijken en het leek inderdaad zo maar het waren gewoon twee enorme waterhozen echt heel bizar maar wel gaaf om te zien! Het feestje werd direct afgeblazen en het hele strand moest worden leeggeruimd. Ook gingen alle boten naar de haven maar omdat de zee al zo ruw was ging het allemaal niet echt van harte. Het heeft ongeveer drie uurtjes geduurd en toen was alles weer voorbij. Alhoewel, de dagen die erop volgde waren eigenlijk net zo! Maar wees gerust; tussendoor zien we gewoon de zon nog hoor :).
Verder heb ik maandagavond met Francien (een meisje dat stage loopt bij Claudia) even een RTL gemist avondje gehouden want we moeten natuurlijk wel mee kunnen praten over Oh Oh Cherso. Dinsdag hebben Claudia en ik even een poging tot shoppen gedaan maar dat was een totale malaise. ;) Die winkels hier zijn een beetje vergelijkbaar met die in Turkije; allemaal nep troep dat na 1 keer dragen kapot is. Dus nu weten we het zeker: wij gaan naar Curaçao!! Al is het allemaal op gewoon even lekker rond te snuffelen, haha. Maar goed na deze mislukking moesten we onszelf natuurlijk even oppeppen dus kwamen we op het geniale idee om even lekker uit eten te gaan. Dat hebben we gedaan en we hebben heerlijk voor, hoofd en na gegeten. Voor had ik een mix van krab en garnalen op een bedje van spinazie gegratineerd met kaas en Claudia een tomatensoep. Als hoofd hadden we allebei een salade en als nagerecht had Claudia de white chocolat cheescake en ik de stroopwafels met chocolade ijs :D. Tijdens het eten kwam een echtpaar naar ons toe die we al eens eerder gezien hadden, of we zo even met ze op de foto wilden want dan konden ze ons even aan hun zoon laten zien (ze willen graag dat hij naar het eiland komt maar hij wil zelf niet zo graag dus ze hoopten hem natuurlijk even over te halen door te laten zien dat er allemaal mooie dames op het eiland rondlopen ;)) haha. Maar goed na het eten boden ze ons nog een drankje aan en binnen no time was het 12 uur, erg gezellig dus! (de vrouw was 53 en de man 65 dus dan verwacht je dat toch niet zo snel, sorry voor de oudjes onder ons ;)). Toen kwam Claudia op het geniale idee om naar de havana te gaan. Ik moest de volgende dag om 9 uur op mijn stage zijn dus ik vond haar idee iets minder geniaal dan zijzelf maar goed we hebben maar 1 auto dus het was kiezen of delen, 1 drankje doen dan maar… Je begrijpt: Ik reed de volgende dag met veel te kleine oogjes naar mijn werk. Ach je moet er wat voor over hebben. De rest van de avonden hebben we ons rustig gehouden. Ik ben donderdagmiddag nog wel even wezen snorkelen maar omdat de zee nogal ruw is nu was dat niet echt een succes. Het water in ging nog wel maar eruit… Als je erbij was had je je dood kunnen lachen (maar helaas…:P). Ik ben trouwens ook voor het eerst uitgemaakt voor makamba (een soort kut marokaan maar dan anders). Omdat het hier zoveel regent op het moment, liggen er overal plassen. Ze zijn er namelijk totaal niet op berekend en het is ook voor het eerst dat er zoveel regen valt op Bonaire in zo’n korte tijd. Maar goed, ik reed dus vanuit het snorkelen naar huis. We waren in de bergen wezen snorkelen en ik reed bergje af. Dat ging dus niet heel langzaam maar om de bocht lag wel een enorm grote plas EN daar liepen twee heerlijk gevormde Antilliaanse vrouwtjes in het wit…… OEPS SORRY! Ik schaamde me wel echt heel diep maar goed ik durfde niet anders te doen dan keihard wegrijden aangezien hun blikken konden doden op dat moment (logisch). Ik heb besloten dat ik de rest van mijn stage niet meer met mijn auto door Rincón ga rijden :P.
Vrijdagavond zijn we weer heerlijk uitgeweest, was erg gezellig! Een beetje te gezellig misschien want ik kon zaterdag niet de moed op brengen om weer te gaan. We zijn zaterdagavond nog wel uit eten geweest met Linda en Maaike, ook twee stagiaires op het eiland. Claudia is nog wel uit gegaan maar ik ben lekker gaan slapen tot vier uur want toen kwam Claudia thuis met de boodschap dat onze hele auto overhoop was gehaald… Op zich niets ernstigs want het is hier algemeen bekend, iedereen laat ook altijd zijn auto open omdat ze anders je ramen intikken. Wij hebben onze auto dus ook altijd open staan dus ze zijn gewoon op zoek geweest naar iets waardevols maar dat lag er niet in. Ondanks dat we dus niets kwijt zijn was het toch even schrikken. Ze hadden namelijk allerlei folders etc. dat in het dashboard kastje lag door de hele auto geslingerd en het is toch niet fijn dat er andere mensen aan jou spullen zitten. Maar goed, we waren vooral erg boos dus eenmaal weer een beetje bedaard, zijn we gaan slapen. Claudia moest zondag vroeg werken en ik ben lekker naar het strand gegaan met Maaike, Marieke en Machtold. Zondagavond heb ik weer opgepast en daarna zijn we nog naar plaza geweest. Daar bleek het toch weer gezelliger dan we dachten en al snel belandden we met z´n allen in de Havana. Het was dus weer een latertje maar het was wel gezellig.
Mijn ouders hebben trouwens ook hun reis geboekt dus die komen me vergezellen va 18 november, leuk leuk!

Nou lieve mensen, ik ga weer een eind aan breiden, Ajax gaat namelijk spelen en dan mogen we natuurlijk niet missen ;)
Tot snel maar weer, xxx

Ayo!

  • 28 September 2010 - 19:03

    Theo:

    Ik zat toevallig achter de PC toen jouw nieuwe bericht binnenkwam. Je mag me in onze vakantie uitleggen hoe je in de bergen kunt snorkelen OK ?
    groet aan Claudia !!!

  • 28 September 2010 - 22:05

    Moesje:

    Nou dame, klinkt allemaal weer heel gezellig. Fijn hoor. We hadden net Pauw en Witteman aan staan en daar was Carice van Houten met een stukje over Bonaire, vooral over de natuur dan, want zij is ambassadriese van het WNF. Zag er heel mooi uit. Heb je haar nog gezien trouwens?Nou ga zo door en over 2 maandjes komen wij alles zelf even bekijken!!!

    xxx-jes mama

  • 28 September 2010 - 23:10

    Zus:

    Hey zusje,

    Klinkt nog steeds gezellig!! Ik heb net een feestje gehad van een studiegenoot, vet lekkere mannen..... maar allemaal homo, helaas...
    Hoe is het me de mannen gesteld op Bonaire?? Of is t net als shoppen... moet je ervoor naar curaçao?

    Dikke X Zus

  • 29 September 2010 - 07:47

    Yvette:

    Bon dia,

    Jullie een beetje weggewaaid en geregend, nou de regen viel er sommige dagen hier ook makkelijk uit. Het is nu kermisweek in Lisse. Afgelopen zaterdag zijn de buitenactiviteiten grotendeels afgelast vanwege het slechte weer. Ook de jaarmarkt op maandag is behoorlijk verregend. Maar dinsdag en vandaag hebben we goed weer.
    Je hebt het nog steeds goed naar je zin als ik je verhaal zo weer lees.
    Maar om nou twee arme vrouwtjes zeiknat achter te laten is natuurlijk weer een rotstreek!!!! Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik ook had doorgereden.
    Ajax gaat best lekker he?
    Ik denk dat Feyenoord degradeert. (hihihi).

    Nou meiden, doe je best, kijk uit en veel plezier.

    XXX Yvette

  • 29 September 2010 - 09:45

    Marleen:

    Duidelijk dat jullie je niet vervelen! Goed om te horen lieverd :)

    JAmmer dat het weer zo gek doet.. Is het inmiddels allemaal al weer een beetje bedaard?

    Dikke zoen ook voor clau, van mij!!!!

  • 29 September 2010 - 12:43

    Suus:

    Leuk hoor schaT! je verveelt je geen moment zo te horen!
    Leuk dat je ook zoveel mensen leert kennen!
    Kermis bij ons ben ik niet geweest, aangezien ik moest werken en roos der verjardag vierde. Maar deze week is het in lisse dus ga ik hier maar even de boel op stelten zetten, heb nog geen datum voor het afrijden, maar hoo pdat die snel komt!
    Lieverd, geniet er van en hoor snel weer van je!
    Succes met het maken van je plan van aanpak!

    Liefs xx

  • 29 September 2010 - 12:51

    Jessica:

    Klinkt allemaal heerlijk lian het leven daar!! Ben echt jaloers.. Jammer van t weer alleen.
    Wel leuk verhaal van die antiliaanse vrouwen in het wit hahaha vond het best grappig:$. Maargoed spreek jullie snel weer mopjes!

    Liefss

  • 29 September 2010 - 15:04

    Liesbeth:

    Nou, nou, nou,nou dat is echt een Kanestreek om die vrouwtjes zo te plagen. Je gedraagt je wel he, want ik wil onze NAAM hoog houden. Fijn wijfie dat het zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Toch vind ik wel dat je een beetje teveel geniet met al dat uitgaan en zo. Straks kom je nog geld te kort of moet je afkikken of zo. (grapje hoor). Ik gun het je van harte en je weet dat ik bere-trots op je ben. Hier gaat alles goed, net nog een uur met m'n mond open gelegen bij de mondhygieniste, dus ik heb een beetje kramp. Nou dan lul ik vandaag maar niet zoveel ha, ha. Lieve schat, blijf genieten dan doe ik dat ook want ik kijk elke dag of je weer gemailt heb.
    Dikke knuffel van mij XXXX

  • 05 Oktober 2010 - 08:58

    Anneke:

    hoi lianne ik moet steeds onwijs lachen als ik je mail lees, de manier waarop jij ze schrijft is het net of je het naast me staat te vertellen.Ik heb krijg niet het idee dat je je een minuut verveeld harstikke gaaf zoals jullie het hebben zou wel even mee willen genieten.Nog even dan gaan wij naar Afrika en maken wij daar maar een dollen boel met kontjes schudden op Afrikaanse muziek met een lekkere neger. Ik zal je gauw mailen als we weer thuis zijn hoe dat is gelukt,geniet maar weer de komende dagen tot mails een dikke pakkert van mij en cock.

  • 05 Oktober 2010 - 08:58

    Anneke:

    hoi lianne ik moet steeds onwijs lachen als ik je mail lees, de manier waarop jij ze schrijft is het net of je het naast me staat te vertellen.Ik heb krijg niet het idee dat je je een minuut verveeld harstikke gaaf zoals jullie het hebben zou wel even mee willen genieten.Nog even dan gaan wij naar Afrika en maken wij daar maar een dollen boel met kontjes schudden op Afrikaanse muziek met een lekkere neger. Ik zal je gauw mailen als we weer thuis zijn hoe dat is gelukt,geniet maar weer de komende dagen tot mails een dikke pakkert van mij en cock.

  • 06 Oktober 2010 - 15:52

    JK:

    Heeeeey Little one!!

    Hoest tie dan? nog maar een week of drie....dan kan ik ook zulke mooie verhalen gaan schrijven als jij :)

    Veel plezier!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage lopen op Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Bon aña

18 November 2010

Bon Nochi

14 Oktober 2010

Bon Bini!

28 September 2010

Bon dia!

18 September 2010

Twee weken @ Bonaire
Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 19257

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: