Bon Nochi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Bon Nochi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Bon Nochi

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Terug van weggeweest!

Hee lieve allemaal,

Sorry dat ik zolang op me heb laten wachten! Ach mn moeder zegt altijd, geen bericht is goed bericht en dat is in dit geval zeker waar! Ik vermaak me nog steeds prima op het eiland. Het is alweer even geleden dus ik moet even denken waar mijn laatste berichtje ook alweer over ging ;). Ohja, de laatste stagiaires zijn inmiddels weg en inmiddels zijn er ook alweer drie nieuwe gearriveerd.

Maar goed, in mijn vorige berichtje stond dat Clau haar vader, broertje en de vriendin van claudia haar vader zouden komen… Nou die zijn inmiddels alweer drie weken vertokken, haha! Het was heel apart om ze hier te zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet heel veel gezien heb omdat ik toch ook mijn eigen dingetjes heb en ik Claudia ook wel wat tijd alleen met haar familie gunde (jaja zo ben ik ;)). Uiteraard hebben we wel wat dingetjes met zen allen ondernomen zoals een dagje naar het national park. We waren er allemaal nog nooit geweest en ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. Bij een national park denk je toch aan olifanten, krokodillen en dinosaurussen, maar helaas… Het waren vooral rotsen, zee, koraal en cactussen. Het was overigens wel heel erg mooi, je kon er mooi snorkelen en hebben er een lekker broodje gegeten! Verder zijn we nog naar Seru Largu geweest, een uitkijkpunt hier op het eiland. Boven op de berg staat een geel kerkje en vanaf daar kun je over heel Kralendijk kijken. Daarna zijn we nog even wat gaan drinken en shoppen in de stad. Al met al weer een ontspannen dagje. Maar goed aan alles komt een eind en dus gingen ze weer naar huis. Zij zouden naar huis gaan met het vliegtuig waarmee Jeroen zou komen dus inmiddels was voor mij ook een spannende tijd aangebroken! Ik netjes het hele huis aan kant gemaakt, alles gewassen en bier ingeslagen, wordt ik gebeld… “Hee met Clau, Ja men vader gaat vandaag nog niet terug naar Nederland dus ik denk dat Jeroen vertraging heeft…” LEKKER DAN… wat denk je? Gaat meneer gewoon even een nachtje logeren op de Azoren…
Nou dat was even een tegenvaller natuurlijk. Uiteindelijk had Jeroen 25 uur vertraging omdat er een brandlucht was geroken in het vliegtuig en ze dus een landing moesten maken op de Azoren. Ze konden niet eerder wegvliegen voordat ze wisten wat het was (logisch) maar wel een beetje jammer dat het een doorgebrand draadje van de airco was die je rook.. Maar goed na 25 uur was ie er dan eindelijk! We hebben hem natuurlijk gelijk even meegesleurd naar de kroeg om vervolgens om 3 uur ’s nachts thuis te komen (anders zou die zo’n last hebben van zijn jetlag;)). Het was een geslaagde eerste avond. De volgende morgen hebben we lekker uitgeslapen om vervolgens koers richting strand te zetten. We zijn naar Sorrobon gegaan maar het weer was niet echt geweldig, Tomas deed zijn aantreden dus het was al behoorlijk bewolkt. Aan het eind van de middag begon het al best hard te waaien waarop wij besloten om naar de golven te gaan kijken. Je hebt op Bonaire een ruwe en een rustige kust. Wij reden naar de ruwe kust en de golven daar waren echt heel gaaf. Voor degene die facebook en Hyves hebben: zie foto’s.
Die nacht heeft het behoorlijk gestormd met veel wind, regen en onweer. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, Curaçao is er vele malen slechter aan toe.
Dag drie hebben broerlief en ik samen een eilandtourtje en een poging tot snorkelen gedaan. Vanwege Tomas was de zee nog steeds erg ruw en zag je bijna niks dus daar waren we weer snel klaar mee.
Verder zijn we die week lekker de kroeg ingedoken, zijn we uit eten geweest en hebben we de cruiseboten bewonderd. Gelukkig kregen we naar mate de week vorderde beter weer en heeft het jochie ook nog een kleurtje opgedaan! Zondag zijn we nog gaan wakeboarden. Jeroen heeft de familie eer hooggehouden want ik kwam wéér het water niet uit, beetje jammer… maar het was wel weer erg gezellig. Verder hebben we die week alleen maar op het strand gelegen en gesnorkeld omdat het eindelijk echt lekker weer werd. Wel heeft Jeroen dinsdag nog gewindsurft en zijn we lekker uit eten geweest en hebben we voor de verandering ook de kroeg nog maar even van de binnenkant bewonderd. De laatste avond was vooral erg leuk. Jeroen nam me mee uit eten naar Tipsy als bedankje (JA mariek, je weet wat je te wachten staat:D). We kozen voor het verrassingmenu van de chef en hebben echt heerlijk gegeten en een lekker wijntje gedronken. Het was Jeroen zijn laatste avond dus ja, die konden we niet zomaar voorbij laten gaan natuurlijk ;). Het werd een gezellig avond met afterparty op de pier dus we hebben ’s nachts nog even heerlijk gedoken. Donderdag was de kater flink aanwezig maar goed laatste dagje bakken. We kregen ’s ochtend al te horen dat meneer weer 3,5 uur vertraging had dus hij zou pas om 22.00uur gaan vliegen. Dat kwam in dit geval natuurlijk niet zo heel erg slecht uit. We hadden ’s middags lekker verse sushi gehaald dus na ons dagje bakken hebben we die heerlijk op zitten peuzelen om vervolgens koers te zetten richting het vliegveld. Het afscheid was uiteraard wat minder leuk maar ik heb enorm van hem genoten en vind het echt super dat hij geweest is!

Inmiddels zitten mijn papsie en mamsie zich druk te maken want die vliegen morgen om 10 uur Nederlandse tijd richting het mooie eiland. Morgen zes uur Bonairiaanse tijd kan ik ze ophalen en ik kan uiteraard niet wachten!
Ook kreeg ik van de week een telefoontje van mijn lieftallige zus, of het goed was dat ze ook een weekje langs kwam van 23 decemeber tot en met 31 december. Na een kort overleg met Clau waren we het er al snel over eens dat ze van harte welkom is dus die komt ons ook nog even vergezellen met de kerst, erg leuk!!

Verder hoop ik dat de familiedag nog een beetje geslaagd was? Ik vond het erg leuk om met jullie allemaal even te skypen en Manon; ik hoop voor jou dat je de twee flessen gered hebt ;)


Nou lieve mensen, zodra mn papsie en mamsie weg zijn, zal ik weer even een nieuw verslagje typen en voor nu zeg ik, Ayoooooooo!

PS. Jeroen; je krijgt van iedereen de hartelijke groeten en ik ben blij dat je de bolletjes niet hoeft te missen!!! hahaha

XXX

  • 18 November 2010 - 07:36

    Theo:

    hoi Lianne,
    Leuk weer eens iets van jullie te lezen. Jammer dat het weer wat slechter werd toen wij weggegaan zijn. Nadat wij van Curacao weggevlogen zijn is het daar helemaal slecht geworden. Veel plezier verder.
    groetjes Claudia en de bekenden !
    Veel plezier met je pa en moe. Laat ze maar flink lopen !

  • 18 November 2010 - 09:57

    Marleen:

    Lilly bom Billy!

    Wat leuk dat je broer langs is geweest, had de foto´s op fb al bewondert, zag er uit alsof jullie je zeer vermaakt hebben! En nu je ouders, leuk :)
    Lieftallige jessie komt zaterdag middag in stockholm aan, ook superveel zin in! Nou meid, we moeten er snel weer even een skypje tegen aan gooien.. Als je online bent moet je het maar even laten weten via fb dan bel ik je even!
    Liefs

  • 18 November 2010 - 10:46

    Yvette Kaandorp:

    Hoi Lianne,
    een tweede poging om een reactie te plaatsen. De eerste is denk ik mislukt.

    Leuk dat Jeroen bij je was. Hij zag er wat moe uit hoor, maar ja de leeftijd he.
    Te oud voor zoveel kroegbezoek (hihihi)

    Doe het met paps en mams wat rustiger aan he, want die zijn bijna bejaard.

    Heel veel plezier met ze en o ja het etentje met de familie was zeer geslaagd.

    XXXX Yvette

  • 18 November 2010 - 18:02

    Broerlief/jochie:

    Hi lieverd!! Nu ik weer weg ben heb je eindelijk weer tijd om je nieuwsgierige lezers wat voer te geven he ;).

    Leuk!!!
    XXjes

    @Yvette: ik zag er helemaal niet uit joh, dat kwam door dat rare licht daar!

  • 19 November 2010 - 12:40

    Liesbeth:

    Hoi Wijfie,
    Inderdaad was het leuk om je op skipe te zien, wonderlijk dat dit allemaal kan. Ik hoop dat de vliegreis van paps en mams is meegevallen want mams vond het wel wat lang. Het familie-diner was lekker en gezellig, leuk om iedereen weereens te zien en natuurlijk de kleine Isa. Oma kreeg als cado van het restaurant een dinerbon voor 2 personen, leuk he! Wij natuurlijk erom vechten wie er mee mag, maar ze neemt haar brige-maatje mee, nou dat is toch mooi opgelost. Toen ik terug naar huis reed, had ik even pech. Mijn lampen en ruitenwissers gingen ineens uit. Dus aan de kant met de auto en uit gezet. Nou ben ik niet zo snel in paniek maar het was donker en het regende. Na 2 minuten de auto weer gestart en gelukkig alles deed het weer. Ik denk dat het een storinkje is geweest. Nou troel ik heb genoten van je verhaal. Heel veel plezier met die ouwetjes daar het zal voor hun best een belevenis zijn. Hele dikke kus van mij XXXXXX aan jullie alle drie.

  • 23 November 2010 - 00:41

    Je Liefde:

    valt me een beetje tegen dat ik er niet in voor kom :(
    kuss!

  • 16 December 2010 - 12:49

    Cock En Anneke:

    alle kerst kaarten zijn geschreven nu nog die van jou. wij wensen jou hele gezellige kerstdagen in de zon {heel apart}. een heel geweldig knetterend uiteinde, een heel goed begin, en leuke dagen met Marieke een heleboel kussies van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Januari 2011 - 16:12

    Cock En Anneke:

    Hoi Lianne ik heb gezien dat je nog geen nieuwe mail hebt maar wij willen je alvast een heel gezellig 2011 wensen en nog een leuke resterende tijd. En we duimen dat het met je opdracht voor school nog goed komt. Heel veel xxxxxxxxxxxxxxx van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage lopen op Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Bon aña

18 November 2010

Bon Nochi

14 Oktober 2010

Bon Bini!

28 September 2010

Bon dia!

18 September 2010

Twee weken @ Bonaire
Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 19258

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: