Bon Bini! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Bon Bini! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Bon Bini!

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

14 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon bini!

Even een twee-weekse update! Weer veel gebeurd en veel gedaan..

Op mijn stage gaat het op zich oké, al wordt ik wel verschrikkelijk moe van die mentaliteit van niks moet en alles mag. In het gewone leven is het ideaal maar als je een afspraak met iemand hebt en diegene komt gewoon helemaal niet opdagen, pfff… Maar goed het schijnt erbij te horen, ik denk dat jullie je gaan verbazen over mijn geduld als ik terug ben!!

Gelukkig heb ik het wel nog steeds super naar mijn zin. Je begint nu echt een band aan het opbouwen met de mensen hier en dat is wel enorm leuk. Morgen gaan de laatste stagiaires van de oude groep van plaza weg dus dan is er een heel nieuw team. Iedereen zit dus in hetzelfde schuitje waardoor je snel contacten maakt.

In mijn vorige verhaal stond dat het shoppen hier een malaise was maar daar moet ik op terug komen. Ik ben de stad in geweest met de ‘oude’ stagiaires en die wisten de leuke winkels wél te zitten. Je moet af en toe echt heel goed zoeken maar dan heb je ook wat! Ik heb hier namelijk een bikini gekocht van Victoria’s secret. Ik had hem in Nederland al op internet gezien maar het wordt in Nederland niet verkocht en dan moet het dus uit Amerika komen, je begrijpt zo rijk is dit arme studentje niet ;). Maar goed nu zag ik hem hier dus en ook nog eens voor de helft van de prijs als waarvoor ik hem op internet had gezien dus ik neem mijn worden terug!!

Verder hebben we ons vorige vorige week een beetje rustig gehouden omdat ons geld wel erg hard gaat. We zijn nog wel uit eten geweest omdat er twee stagiaires naar huis gingen. Dat was overigens erg gezellig, het jammere was alleen dat het hele diner en ’s nachts weer uit kwam en dat is toch zonde van mijn 66 gulden ;). Die zondag ben ik nog naar klein Bonaire wezen varen, ook dat was erg leuk. We gingen aan boord bij een man met een eigen boot en ook de BBQ was aanwezig dus op de regen na was de dag zeker geslaagd.

Vorige week was het hier regatta, dat is de herfstvakantie van Bonaire en tegelijkertijd een feestweek. Er waren weer veel mensen van de andere Antillen op het eiland en dat merk je toch gelijk. Er is op zulke dagen gewoon veel meer criminaliteit dus het was zeker weer even opletten geblazen. Gelukkig zijn ook de mannen heel sociaal waardoor je nooit alleen over straat loopt. De regatta op zich was wel erg leuk, elke avond kraampjes met allerlei etenswaren, kettinkjes, vaasjes en al die andere troep en vooral heel veel muziek want swingen kennen ze wel, die antilianen.
Zaterdag ochtend zijn we met Jasper, Koen, Pim, Claudia, Maaike en ik wezen wakeboarden. Claudia en ik waren de enige die het hier nog niet hadden gedaan. (Ik heb het ooit eens een keer gedaan in Nederland maar daar was nu weinig van te merken;)). We kwamen nog geeneens het water uit dus dat was een beetje jammer maar goed dat schijnt iedere beginner te hebben. Jasper heeft me verzekerd dat het me de volgende keer heus wel zal lukken, ik ben benieuwd… Na het wakeboard avontuur stond het 10-10-10 feest op ons te wachten. Ik was gevraagd om op te passen dus dat heb ik eerst even gedaan tot 1 uur. Om 12 uur was het feest met groots vuurwerk en ook de champagne vloeide rijkelijk. Het leek eigenlijk wel een beetje op oud en nieuw. Veel mensen waren bang voor een grimmige sfeer omdat veel bonairianen het er toch niet helemaal mee eens zijn maar niets was minder waar: het was hartstikke gezellig. Die zondag zijn we met een koppel naar Jibe city gegaan, ook dat was weer genieten. ’s Middags heerlijk aan de sangria gezeten (Jaaa JESSIE en MARLY, die is goed hier!! :D). ’s avonds was er een feestje vanwege het 10-10-10 gebeuren dus hebben we heel toepasselijk boerenkool met worst gegeten. Dat was toch wel een rare gewaarwording in deze hitte. Deze zondag heb ik ook nog gewindsurft samen met Maaike en onze leraar Bobby. Dit lukte me wel en zelfs in 1 keer dus dat was helemaal leuk!

Ik ben afgelopen woensdag trouwens met Jeroen (de vader van mijn oppaskinderen) mee geweest met kiten. Hij ging rond het eiland kiten dus toen ben ik achter hem aangereden met de auto. Hij heeft beloofd dat hij het ons kan leren en dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen! Ook duiken kan ie en wil hij mij leren (Clau heeft het niet zo op duiken) dus ik vermaakt me nog wel even hier :)

Verder heb ik Arie Boomsma nog even gespot, die was hier op het eiland vanwege het programma ‘uit de kast’ dus ik ben uiteraard even met hem op de foto geweest. Ik zal als ik tijd heb even een mijn album aanmaken dan zet ik daar wel wat foto’s op want het lukt me niet foto’s op mijn waarbenjij.nu te krijgen. Ik zal straks nog een poging doen maar ik vrees dat het niet gaat lukken.

Claudia haar vader en broertje komen zaterdag aan dus die gaan we oppikken, ze blijven twee weken. Wanneer zij weg zijn komt mijn lieftallige broertje al dus we hebben een drukke maand voor de boeg ;).

Nou ik ga er even een eind aan breiden, ik vind het nog steeds enorm leuk dat jullie me allemaal volgen en een berichtje achterlaten! Tante Annie, volgens mij zitten jij en je mannetje nu heerlijk te genieten in Tanzania, ik ben benieuwd hoe het was, veel plezier nog in ieder geval.
Enne hou mij ook op de hoogte he!!

Ayo! xxxxx

  • 14 Oktober 2010 - 17:47

    JK:

    YESSSSSSSSSSS!!!

    Ben mooi de eerste!:)

    Leuke dingen meid, leuke dingen! Ik zal je over een paar weekjes ff laten zien hoe dat wakeboarden precies in zn werk gaat!

    XXies for U!

  • 14 Oktober 2010 - 19:15

    Moesje:

    En ik ben lekker tweede!!! Nou meissie het is weer een mooi verslag van al je bezigheden. Ja je moet je maar aanpassen aan de plaatselijke cultuur (rustig aan, dus blijkbaar) Integreren heet dat toch??? Nou zet hem op met je stage aktiviteiten en alle andere leuke dingen, Tot de volgende keer!!
    xxxxxxxxx-jes, mama

  • 14 Oktober 2010 - 21:12

    Jessica:

    wat een leuk verslagje weer lilly. En ik voel me vereerd dat je aan mij denkt met de sangria haha:D Nou snel weer even skypen!!!
    Liefs

  • 15 Oktober 2010 - 08:40

    Yvette Kaandorp:

    Hoi lieverd,

    Heb jij wel eens een dag waarop je GEEN leuke en of spannende dingen doet????

    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik lees alleen bitter weinig over de (mooie) jongens daar?
    Ga nou eens op zoek, trouw er mee en ga daar wonen. Dan heb ik een goede reden om op bezoek te komen. Hihihi.

    Hier is alles oké. Oma vond het heeeeeel erg leuk dat je haar gebeld hebt.

    Veel plezier de komende tijd en ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal.

    XXXXXX Yvette en Vee

  • 15 Oktober 2010 - 10:18

    Marleen:

    Wieeeeeh Sangria :D Ik mis dus een hoop. Hier kan ik het alleen maar kant en klaar voor 7 euro uit een fles krijgen :( ... snik....

    Leuk weer meissie, skype snel weer met je!!!

    Liefs

  • 15 Oktober 2010 - 13:06

    Theo,Ria En Martijn:

    Leuk zo'n update !!!
    Je moet schrijver worden !
    Tot morgen !!!! we verwachten wel een rondleiding in jouw reservaat hoor !

  • 15 Oktober 2010 - 13:44

    Liesbeth:

    Ik heb weer heeeeeeerlijk genoten van je verhaal. Leuk dat je gaat kiten en duiken, wel voorzichtig zijn hoor!!Voor je het weet heb je een kwal aan je voet ha, ha. Ik ben bebieuwd wanneer de liefdes verhalen komen!!!!
    XXXXLiesbeth

  • 15 Oktober 2010 - 15:56

    Zus:

    Heerlijk dat je t nog steeds naar je zin heb, maar ik had niet anders verwacht ;-)

    Ik ben twee weken geleden wezen kiten (zonder board dat wel) was super, dus er staat je nog wat te wachten!

    Spreek je snel!

    Dikke X

  • 18 Oktober 2010 - 05:46

    Pat:

    Lian!

    Het klinkt echt alsof je het heel rot heb daar ;-)!
    Nee, Superleuk om te lezen dat je zoveel meemaakt en het zo naar je zin heb!

    Geniet er van!!!

    X

  • 18 Oktober 2010 - 16:06

    Buuf! :

    Hee Lian,

    Ik hoef niet te vragen hoe t met je gaat! ;).. Merk wel dat je je best vermaakt daaro..Het is wel erg rustig hoor zo zonder mijn buuf! Tulppop komt er weer aan, nou mis ik wel t frituren s nachts en de gezelligheid met jou! :(.. Hihi!

    Nou meisje, geniet ervan! ik blijf je volgen op waarbenjij.nu.

    Dikke kus van de Paridonnen!


  • 28 Oktober 2010 - 19:20

    Cock En Anneke:

    hoi lianne nou wij zijn weer thuis en hebben het hartstikke lekker gehad. Elke dag 30 tot 40 gr dat is in het begin wel heftig maar alles went. Wij zaten trouwens niet in Tanzania maar in Tunesie. Het is niet ons land ondanks dat we het heerlijk hebben gehad. Er is geen cultuur of natuurparken of dat soort dingen.Buiten het hotel is het een smeerboel en bedelaarrij de mensen leven van 5euro in de week dat kunnen wij ons niet voorstellen. Ze zijn ontzettend aardig en behulpzaam en houden dan ook voor alles hun hand op.Maar ja wat zouden wij doen in zo een situatie.Zo je bent weer een beetje op de hoogte we genieten nog steeds van jou belevenisse nog even en Jeroen is bij je. En dan je vader en moeder nou geniet er van een dikke knuf van alle Warmerdammetjes en tot mails xxxxxxxxxxx

  • 08 November 2010 - 13:56

    Coby Staats:

    Hallo Lianne, eindelijk een berichtje van mij.
    Ik heb al je verslagen gelezen en heb het idee dat je het wel naar je zin hebt. Jammer dat je er zondag niet bij kunt zijn met het etentje.
    Wij zijn 5 dagen in Rome geweest, nou daar had je winkels zat hoor!
    Nog heel veel plezier!!!

    Groetjes Coby en Peter

  • 12 November 2010 - 15:19

    Manon (nichie):

    Hey nichie!

    Klinkt goed allemaal daar! Ben wel een beetje jaloers! Ik zal zondag wel jouw roseetjes opdrinken tijdens het etentje dus dat komt goed! ;)

    xxxjes Manon

  • 13 November 2010 - 16:33

    Joyce:

    Hey lief nichtje!! Eindelijk een bericht van mij!! Heb veel aan je gedacht, maar kwam er telkens niet toe iets te sturen!!! Oeps!
    Dat trage ritme herken ik enorm uit Afrika...Pfff uit eindelijk went het wel wat, maar die witte klok bleef ik altijd wel een beetje hebben hoor! En zometeen (over een lange tijd...) als je thuis bent is die witte klok ook zo weer helemaal actief! Hihi!
    Lieverd, geniet ervan! Xie Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage lopen op Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Bon aña

18 November 2010

Bon Nochi

14 Oktober 2010

Bon Bini!

28 September 2010

Bon dia!

18 September 2010

Twee weken @ Bonaire
Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 19261

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: