De belevenissen van de afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu De belevenissen van de afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

De belevenissen van de afgelopen 3 dagen

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

07 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen!
Hier weer even een berichtje vanuit het erg warme Bonaire. Inmiddels zijn we hier 3 dagen en beginnen we langzaam een beetje aan de bedrukkende hitte te wennen. Iedereen zweet hier als een otter dus we hebben ons er maar bij neergelegd. Dat betekend: maak je vooral niet te druk want dat doet niemand en drink vooral heel erg veel water want dat doet iedereen. Nadat we zaterdagmorgen wakker werden hebben we wat gegeten en zijn we kralendijk een beetje gaan verkennen. Omdat we simkaartjes nodig hadden zijn we naar de winkel van digicel gegaan (de plaatselijke Hi winkel ;)). Het was hier veel te druk dus besloten we eerst even een internet café in te duiken om onze verhaaltjes te publiceren op onze waarbenjij.nu. Eenmaal weer terug aangekomen bij de winkel was deze gesloten. Het was zaterdag dus de winkels gingen om 13.00 dicht. Helaas want nu kunnen we morgen (dinsdag) pas simkaarten halen aangezien zondag de winkels dicht zijn en maandag was het dia de Bonairu dag dus ook toen waren alle winkels gesloten. Dia de Bonairu stelt overigens weinig voor. Er komen heel erg veel motorrijders naar Bonaire van vooral de overige Nederlandse Antillen. Dit weekend dus veel herrie en motoren en vooral veel Arubanen en mensen van Curaçao. De mensen van Bonaire zijn blij als het weer voorbij is zodat alle criminelen, zoals ze dat hier noemen, weer lekker terug gaan naar hun eigen eiland. Maar goed, zaterdag dus geen simkaarten gescoord. Wel hebben we boodschappen gedaan, lopend(!) en dat is wat in deze hitte ;). Op de weg terug naar huis kwamen we het meisje uit het vliegtuig tegen samen met haar vriend. Ze boden ons een lift aan naar huis dus dat was uiteraard helemaal goud. Hij vroeg zich af waarom wij aan het lopen waren. Wij uitleggen dat we nog geen vervoer hadden etc. Daarop bood hij heel aardig aan of we zijn fietsen wilde lenen. Hij had er twee staan thuis die we wel mochten lenen. Daar hoefden we niet nog eens over na te denken dus wij in de auto naar zijn huis en de fietsen opgehaald. Het zijn prima fietsen en mogen ze voor een tijdje lenen.
Omdat onze stages toch een aardig eindje fietsen zijn, wordt ons door iedereen aangeraden om een autootje te gaan regelen. Claudia moet een lange weg af die ’s avonds onverlicht is en aangezien ze ook avond diensten heeft is fietsen echt geen optie. Overdag is het hier gewoon veilig maar je moet niet als meisje ’s avonds alleen of met zen tweeën over straat fietsen of lopen. Om die reden, en omdat het gewoon super leuk is om nieuwe mensen te leren kennen, zijn we even flink gaan netwerken. Zaterdagavond hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje op de boulevard. ’s Avonds zouden we iets gaan drinken met Pim maar de jetlag begon een beetje zijn tol te eisen dus hebben we Pim afgesmst en zijn we lekker ons bedje ingedoken. De volgende ochtend werden we uiteraard weer heerlijk om zeven uur wakker. Omdat het zondag was konden we weinig doen dus besloten we deze dag maar even nuttig in te vullen met een dagje strand bij Plaza. Plaza is een super groot en mooi resort waar Pim onder andere werkt. Je kunt er een dagpasje kopen en dan mag je gebruik maken van het strand, de ligbedjes, douches en je krijgt een gratis drankje. Je begrijpt: we hebben ons prima vermaakt. ’s Middags zou er iemand komen voor de koelkast. Die kwam uiteraard drie kwartier te laat maar ook daar schijn je aan te wennen. Omdat de koelkast niet ter plekke gemaakt kon worden hebben ze hem meegenomen en komen ze hem als het goed is dinsdag avond terug brengen. ’s Avonds zou er een dj draaien op Plaza dus zijn we daarheen gegaan en hebben daar een lekker pizzaatje verorberd. We hadden met Pim afgesproken dat we deze avond wel even naar de stad zouden gaan dus we zijn ’s avonds naar de havana’s geweest. Dit is een kroeg waar zo’n beetje elke Nederlander op Bonaire wel een keer in de week te vinden is. Het was hartstikke gezellig en gelijk al een stuk of 12 Nederlanders van onze leeftijd ontmoet die hier wonen of ook stage lopen. Wat misschien nog wel het meest toevallig was, was dat ik daar de vader van Rubin tegenkwam (ik heb met Rubin op de middelbare school gezeten). Zijn vader woont op Bonaire. We raakten aan de praat en heel toevallig verhuurd hij auto’s. Hij wilde ons wel helpen dus spraken we af dat hij ons de volgende dag om half 10 zou ophalen. Claudia moest namelijk om 10 uur op haar stage zijn (ik was nog een dagje vrij vanwege dia de Bonairu en begin morgen) dus dan zouden we haar wegbrengen. Zo gezegd zo gedaan. We hebben Claudia afgezet en Ruud heeft mij even het hele eiland laten zien, heel leuk en erg aardig van hem! Omdat claudia om half 12 alweer klaar was hebben we haar weer opgehaald en zijn we naar het Noorden van het eiland gereden. Daar zijn we even gaan kijken bij mijn stage adres: het national park. Echt super mooi! We hebben van alles gezien van leguanen tot pelikanen en van ezels tot flamingo’s. Ook hebben we gegeten bij Roos Inn (noodgedwongen want de motor was oververhit), een lokaal restaurantje in de buitenlucht. Het is erg bekend hier in Bonaire. Na deze leuke eilandtour zijn we naar Ruud zijn huis gereden en hebben we even naar de auto’s gekeken. We kunnen er misschien eentje kopen maar die moet eerst nog naar de garage. Om ons toch even uit de brand te helpen hebben we nu een Explorer, een super grote bak met een 6 cilinder motor. Nou heb ik er de ballen verstand van maar ik weet wel dat die optrekt als een gek en ook wel aardig wat benzine lust. We rijden dus mooi in style rond, haha!
Ik typ dit verhaaltje op maandag avond, na deze drukke dag hebben we lekker in ons appartementje gegeten, daarna lekker gedoucht en gerelaxt. Morgen gaan we simkaarten regelen en hopelijk ook internet voor in ons appartementje. Ik probeer in ieder geval dit verhaal er morgen even op te zetten in een internetcafeetje. En oja! Een vriend van Marleen (een meisje uit onze klas) is geluidsman en die zou op Bonaire komen filmen voor ik vertrek. Nou hebben we heel toevallig vanmiddag kennis gemaakt met de mensen die hier een bed en breakfast hebben opgezet in Bonaire en dus meedoen met het programma ik vertrek. Het zijn super aardige mensen en de appartementen zijn nu bijna allemaal klaar. Die vriend van Marleen, Mike is zijn naam, komt morgen aan en de vrouw van het bed en breakfast vroeg of we meegingen naar het vliegveld om ze op te halen. Dat is dus wel lachen want dat is denk wel het laatste wat Mike verwacht! Verder heeft ze ons ook uitgenodigd om woensdag te komen kijken als ze gaan draaien en om donderdagavond mee te barbecueën met hen en de crew. Voorlopig gaat het met contacten leggen dus de goede richting op!
Nou dit was het wel weer even, hopelijk hebben we snel internet in ons huisje dan kan er geskypt gaan worden!!:D Dikke Kus van mij.

• 07 September 2010 - 20:32

Jessica En Jordy:

Jeeezus meiden wat een mazzel hebben jullie weer met alles!! En wat een toeval met de mensen die jullie leren kennen. Ik denk trouwens dat Mike zich rot schrikt als ie jullie ziet;) nee leuk hoor mopjes ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Nou veel plezier met mike en doe m de groetjes van ons. Liefsss

• 07 September 2010 - 23:15

Je Moesje:

meissie, meissie wat een
    verhalen alweer, hardstikke leuk hoor!!!
    Toch wel een beetje om een tikkeltje jaloers op te worden(grapje hoor).
    Ik zou zeggen: ga zo
    door!!!

xxx mama

• 08 September 2010 - 09:30

Marleen:

Jaloersss!!!

strand en mike ;) haha
    nou ben blij dat het allemaal zn gangetje gaat daar en vond het leuk je even gesproken te hebben op skype!!
    Toch wel raar hoor dat we elkaar allemaal zo lang niet meer zien ... Geniet er lekker van en 'zie' je vast snel weer !!! Liefs

• 08 September 2010 - 11:27

Suus:

Wat een belevenissen alweer in o een korte tijd!
    Heerlijk om alles te lezen!
    Hoop dat je gauw een eigen auto krijgt!
    Geniet er lekker van meisi!
    tot snel! Ik ga nu lekker door de regen naar m'n werk!
    Succes met stage lopen.

xxx

• 08 September 2010 - 16:50

Theo:

hoi Lianne. Leuk om jouw verhaal ook te lezen !
    Geniet er maar van !

Groeten Theo (vader Claudia)

• 08 September 2010 - 20:06

Appie:

nou nou! en jij maar zeggen dat het 'stage is'
    ik denk dat we binnen kort oh oh bonaire op tv hebben ipv oh oh cherso;)

• 09 September 2010 - 14:55

Zus:

Geweldig zus! Blij dat het allemaal lekker loopt!
    Ik hoorde vandeweek nog dat Carice van Houten (actrice) ook naar Bonaire komt deze week, om een reportage te maken voor National Geografic. Ze gaat filmen in een natuurpark (vooral schildpadden geloof ik) Toevallig bij jou? Zou wel lachen zijn!!!

Ik ben deze week begonnen met mn studie.... pittig hoor!!!

Dikke X

• 10 September 2010 - 02:18

Astrid:

Klinkt helemaal super meiden!! Ben blij dat jullie het ook top hebben!

Have fun!
    X

• 10 September 2010 - 06:54

JK:

HAHAHA, ik ben echt dom! had ik bijna weer een verhaal geschreven over dat mijn berichtjes het niet doen enzo :S Maar bij ieder nieuw verhaal, komen natuurlijk weer nieuwe verhaaltjes...ff wennen weer hoor zo'n 'waar ben jij punt nuutje';)

Ik ben trouwens helemaal niet jaloers hoor, want ik houd niet van dat warme weer, als je dat maar weet! ;)

Heel veel plezier lieverd!

Owja, ik hoorde dat autoverhaal van Moesje dus ik heb even raad gevraagd op de voetbal en zij zouden huren...

Ben je zaterdag op Skype te vinden, of moet je bakken?

Laat maar weten of je zin/tijd hebt, maar voel je niet verplicht! Zo erg mis ik je ook weer niet;)

Enjoy!! XX

• 10 September 2010 - 12:18

Yvette Kaandorp:

Hoi meiden, eindelijk een reactie van mijn kant.
    Helaas stond mijn hoofd er even niet naar maar ik heb nu al veel genoten van je verhalen. Jullie hebben wel mazzel hoor!!!!!!

Rij je wel een beetje voorzichtig in die bak?
    Geniet er van en veel succes.

P.S. Het weer hier is lekker Hollands: REGEN!!!!!

XXXXXX Yvette & Vee

• 10 September 2010 - 18:49

Marije:

Hoi nicht!

Het klinkt alsof je het naar je zin hebt! Hou dat vol :)

Kusje van nicht

• 10 September 2010 - 18:50

Marije:

En natuurlijk een lekker kwijlkusje van je favoriete achternichtje!

• 11 September 2010 - 07:30

Barry & Ingrid:

Hey Lianne,

Wat een verhalen zeg!! Zou te lezen vermaak je je prima en heb je geen heimwee naar NL. Dat begrijp ik goed want wij hebben alweer de nodige regendruppels gezien van de week;)

Geniet maar lekker van al die zon, strand en mannen!!

Groetjes Barry & Ingrid

• 18 September 2010 - 10:50

Marjolein:

Hé Faat !! ;-)
    klinkt goed allemaal, gaat wel wat worden lijkt me.....en heerlijk dat warme weertje ff, geniet er van (hier deze week weer eens k..) New York was helemaal geweldig !! supergezellig gehad en vreselijk gelachen (gaan volgend jaar finale-week !!) lekker chillen in Central Park, veel gelopen (echt lamme poten s'avonds) en natuurlijk Rafáááááá hé, gaaf dat ie gewonnen heeft !!!!)
    Geniet van alles daar + we mailen,
    x van je allerleukste bazin :-P whahwhahaaa