Eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Daar zitten we dan in het warme Bonaire, en warm is het hier!! Vanwege de tropische stormen afgelopen week (waar ben Bonaire overigens niks van gemerkt heeft) is de wind weggevallen. Het is nu op z’n warmst hebben we ons laten vertellen. Maar goed genoeg over het weer ;). De vlucht is goed verlopen, we vetrokken keurig op tijd en kwamen zelfs eerder dan gepland op Sint Maarten aan. In het vliegtuig zagen we al gauw dat er veel stoelen over waren en ook onze (homo) purser vertelde ons dat die stoelen inderdaad leeg bleven. Je raadt het natuurlijk al, wij onze puppy oogjes opgezet en ja hoor.. Ga maar zitten waar jullie willen meiden. Omdat we het eigenlijk wel gezellig vonden en we allebei niet echt moe waren besloten we echter om 1 bank op de eisen. De andere bank werd al gauw opgeëist door een leuke meid uit Delft. Zij vloog ook naar Bonaire omdat haar vriend daar woont (een Nederlander die bij de marechaussee zit). Ze ging kijken hoe het haar beviel en aan de hand van deze reis zou ze beslissen of ze voor 1,5 jaar op Bonaire gaat wonen. We vlogen met KLM en dat is een aanrader! We zijn de hele vlucht volgestopt met van alles en nog wat. Van lunch tot diner en van nootjes tot ijs. Ook had iedereen een eigen tv in de stoel voor je. Op die tv zaten tal van mogelijkheden: games, tv, films, radio en flight tracking. Dat laatste is trouwens heel leuk; daarop kun je zien hoe hoog en hoe hard je vliegt maar ook waar je precies vliegt en hoe lang het nog vliegen is. Uiteraard hebben we niet de hele vlucht naar het beeldscherm zitten staren om te kijken waar we vlogen. We hebben allebei heerlijk een paar films gekeken en ook Hello Goodbye stond erop (hoe toepassend;)). Eenmaal op Sint Maarten geland, wat overigens een heeeeeeeeul klein vliegveld is met een heeeeule korte landingsbaan (het is net of je in de zee land heel apart), moesten we een uurtje wachten. We hebben mensen afgezet en weer opgehaald. Helaas mochten we het vliegtuig niet uit maar we hebben ons wel weer weten te vermaken. Toen moesten we vanaf diezelfde start/landingsbaan weer opstijgen. Omdat Sint maarten heel bergachtig is, moet het vliegtuig heel snel omhoog, wederom weer erg apart en aangezien ik al zo’n held ben wat vliegen betreft was dit helemaal mijn ding!! ;).
Uiteindelijk op Bonaire aangekomen hebben we contact gezocht met de familie Mesker (een familie uit Voorhout die sinds juli geëmigreerd zijn naar Bonaire en ons wel op wilde halen). Ik heb Eef gesmst en die kwam ons inderdaad keurig netjes ophalen. Eef heeft ons naar ons appartement gebracht waar de vrouw van het huisje klaar stond met de sleutel, echt super geregeld! Wel hebben we een ander appartement dan gepland. We hebben het appartement achter ons geplande appartement. Dit appartement schijnt ruimer te zijn. Vandaag (zaterdag) zou de vrouw van het huisje nog een keertje terug komen want we willen nog wel even kijken of dat inderdaad het geval is. Als we willen mogen we ook in dat andere appartement intrekken aangezien die nu toch leeg staat. Het huisje ziet er verder super uit, voor degene die de foto’s hebben gezien, zo ziet het er ook echt uit. Het enige vervelende is dat de koelkast het niet doet maar ook dat zou vandaag geregeld gaan worden dus we wachten af… Nadat de vrouw bij aankomst alles had uitgelegd qua elektriciteit, steutels, airco etc. bood ze aan om even met ons naar de supermarkt te rijden. Dat was echt heel aardig aangezien wij natuurlijk niets in huis hebben. Wij onze mand volladen met onder andere yoghurt en muesli (ja moes dat hebben ze hier ook!! :D) en dan thuis beseffen dat de koelkast het niet deed.. OJA. De yoghurt kan dus regelrecht naar de prullenbak.. (sorry pap) Gelukkig is het brood prima te doen (lees: het is eigenlijk gewoon super vers) dus we hebben net al heerlijk een paar broodjes met chocopasta op. Na het boodschappen doen hebben we even gedoucht en kwam claudia tot de ontdekking dat ons eerste huisdier een feit was. Het beest was weliswaar dood maar daarom niet minder smerig. We zijn allebei erg bang dat het een kakkerlak was maar omdat we allebei niet weten hoe een kakkerlak er precies uit ziet kan ik dat niet met zekerheid vaststellen. Na enige tijd hadden we genoeg moed verzameld en hebben we (lees: Lianne, ja moes echt waar!!) het dier met een doos opgepakt, in de wc gegooid en doorgespoeld. Zo: missie 1 geslaagd:P.
Na deze slopende belevenis zijn we om 9 uur plaatselijke tijd lekker ons bedje ingedoken om deze ochtend om 7 uur wakker te worden. We hebben allebei redelijk geslapen al had Clau wat last van het geluid dat de airco maakt (dat beloofd dus nog wat;)). Vandaag gaan we naar de grote supermarkt om even spullen te halen. Ook willen we even een simkaart gaan scoren en kijken of we ergens internet kunnen vinden. Het kopen van een auto gaat hem waarschijnlijk toch niet echt worden aangezien ze toch iets duurder zijn dan wij hadden gehoopt. Daarom gaan we ons vandaag ook even oriënteren op de scootermarkt.
Nou dit was het wel even voor nu… Ik heb dit bericht overigens op zaterdagmorgen getypt maar omdat we nog geen internet hebben kan het zijn dat het bericht er pas later op staat. Verder wil ik ons uitzwaaicomité heel erg bedanken, leuk dat jullie er waren! En voor mijn lieve vriendinnetjes, ik heb al lekker op jullie geslapen vannacht ;)

Tot snel! X

• 04 September 2010 - 17:50

Je Moesje:

Hoi meissie,
    Fijn dat jullie zo'n goede reis hebben gehad
    dankzij jullie "puppy"
    ogen!! Hopelijk gaat het
    met het vervoersprobleem
    ook zo voorspoedig! Misschien moeten jullie wel weer jullie "puppy"
    ogen in de strijd gooien!
    Dus zet 'm op, ook de
    groetjes aan Claudia.

xxx mama

• 05 September 2010 - 01:58

Zus:

Hey zus, net terug van borrel bij broer....erg gezellig!!! Fijn om te horen dat ze daar zo goed voor jullie zorgen! Hoe was t eerst Bonaire feestje? Vast relaxed...Bon bini.... ;-)
    We skypen snel!

Dikke x zus

ps... net mn studiehandlingen gedownload.... te veel werk!!!

• 05 September 2010 - 10:09

Suus:

Hee meis!
    fijn om te horen dat jullie zo een goede vlucht hebben gehad en het huisje erg goed bevalt!
    Nu maar hopen dat jullie snel vervoer zullen vinden!
    Kan ik hieruit concluderen dat je een heerlijke nacht hebt gehad?;) zo heb je je toch een beetje thuis kunnen voelen.
    Succes straks met je eerste stagedag.

kus

• 05 September 2010 - 15:47

Erica:

Hee schat!
    Wat een leuk berichtje om zo even te lezen:) Hopelijk doet de koelkast het alweer en hebben jullie (Clau) al iets beter geslapen! Jullie beginnen neem ik aan maandag al met stage lopen? Heeel veel succes in ieder geval! Dan begin ik ook maar weer is met school!
    Mooi dat het zo mooi weer is bij jullie, moet zeggen wij hebben ook niet te klagen want bij ons is het ook lekker weer vandaag! Heerlijk in het zonnetje gevoetbald vandaag en dan ook nog eens 3-1 winnen!:D Beter kan niet toch! Nou lieve meiden, heeel veel plezier en succes op jullie stage. Slaap lekker Lian op mij en ik hoop dat ik niet teveel kwijl;)
    xxxxx

• 06 September 2010 - 09:47

JK:

Heeeeeey Chickie!!

Wat gek zeg! Ik natuurlijk aaaaalllllllaaannnggggg een verhaaltje geschreven naar je, maar hij heeft het dus niet gedaan, wat een bammer! Nu dus maar even een berichtje van je BB (big brother). Heel veel succes met het stage lopen, maar boven alles: heel veel plezier!!!

Kusssssie!

• 07 September 2010 - 09:57

Roosje:

he lieve schat! wat fijnnnn dat het zo super weer is! lekker warm hmm het is hier sinds vandaag echt ***** dus de herfst is al begonnen;) haha grappig dat dat inderdaad die landingsbaan was op sint maarten net boven de zee!! lijkt me heel raar! maar ik hoop dat nu inmiddels jullie koelkast is gemaakt. en je weet wel dat je, als je die eventueel tegenkomt, kakkerlakken niet moet doodtrappen want dan heb je voor je het weet een invasie!!! en je gaat ook lekker scooteren daar? je hebt bij mij al wat ervaring kunnen opdoen hehe;) nou ik wacht alweer met smart op je volgende verhaaltje! fijn dat je ook zo lekker op ons slaapt,maar had uiteraard ook niet anders verwacht;) kussss vriendinnetje roos