Bon aña - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Bon aña - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Bon aña

Door: Lianne Kaandorp

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon aña!!!
Als eerste wil ik iedereen natuurlijk een gelukkig Nieuwjaar en de beste wensen wensen!
Laat ik het nieuwe jaar maar even goed beginnen met een nieuw verhaaltje vanaf het warme Bonaire. Na mijn laatste bericht is er natuurlijk wel weer het een en ander gebeurd. Zo zijn paps en mams twee weken lang geweest en ben ik ook door Marieke een weekje vergezeld met kerst.

Laat ik maar even beginnen met de twee weekjes paps en mams. Ik heb geloof ik nog niet zoveel aan lichaamsbeweging gedaan hier op het eiland als in die twee weken (ik weet het, slecht….). We hebben vooral veel gewandeld, in het national park, rond het gotomeer en weet ik het waar allemaal nog meer. Het was allemaal de moeite waard! Verder heb ik ze natuurlijk het eiland laten zien en toen ze er na een week toch achter kwamen dat fietsen hem niet ging worden hebben ze toch een auto gehuurd. Met deze auto zijn we door het national park gaan rijden en dat was al een beleving op zich. Omdat het de laatste tijd zoveel had geregend en het national park bestaat uit zandwegen, was de weg niet al te best. Dan nog te bedenken dat het national park zeer bergachtig is en je begrijpt dat paps de tijd van zijn leven had en mams 7 kleuren stront scheet :). Maar mooi was het wel. In het national park staat de hoogste berg van Bonaire; de brandaris. Deze kun je beklimmen dus dat hebben we dan ook gedaan. We zouden een klein stukje doen maar voor we het wisten waren we bijna bovenaan. Ik zeg bijna want het laatste stukje was wel erg steil dus toen durfden we eigenlijk niet meer zo goed. Dave daarentegen heeft het wel gedaan dus die kan echt zeggen dat die de Brandaris heeft beklommen. In het national park hebben we ook nog heel gaaf gesnorkeld. Er zwommen papagaaivissen van wel langer dan een meter en ook de schildpadden lieten nog even hun neus zien. Voor de rest hebben we natuurlijk lekker gegeten, spelletjes gedaan en vooral genoten. Het is leuk om ze toch even te kunnen laten zien waar je nou precies bent en wat je zoal doet. Nadat paps en mams weg waren deed de volgende visite zich alweer aan; Mike. Hij heeft twee weken bij ons in huis gelogeerd en ook dat was erg gezellig. Claudia is nog twee dagen met hem naar curacao geweest maar ik ben toen thuis gebleven.

Nadat Mike vertrokken was hadden we een weekje rust en toen kwam Marieke ons met een bezoekje vereren. Marieke was hier dus met kerst. Kerstavond hebben we gegeten bij de ouders van Dave en toen Dave klaar was met werken hebben we cadeautjes uitgepakt. Iedereen is behoorlijk verwend met boeken, luchtjes, horloges enzovoort. Ik zelf heb van Dave een heel mooi armbandje gekregen en twee paar oorbellen. Van zijn ouders heb ik een tas gekregen en een introduik. Ik ga de onderwaterwereld van Bonaire dus ook nog even zien!
Eerste kerstdag hebben we met een heel stel bij Tipsy gegeten. Een leuk restaurant aan het strand. Op het menu stond knoflooksoep, eendenborst, kreeft, garnaal, beef tenderloin en kalfswang. Dat laatste was niet helemaal mijn ding maar de rest was helemaal super. Na een gezellige avond zijn we nog even de stad in gegaan om de volgende dag verrot wakker te worden en het even lekker rustig aan te doen. ’s Avonds waren we uitgenodigd bij Frans en Corrie thuis. Iedereen moest iets maken en dat meenemen. Wij hadden een pasta salade gemaakt. We waren uiteindelijk met iets van twintig man dus het was hartstikke gezellig. Na het eten zijn we nog met zen allen naar Havana gegaan want daar was een Hollandse avond. Het leek net carnaval dus je begrijpt dat ook deze avond weer geslaagd was! Donderdags is Marieke weer naar huis gegaan en vrijdag was het natuurlijk alweer oud en nieuw. We hadden om half zeven bij Pien afgesproken zodat we ook even konden aftellen voor Nederland (bij Pien thuis hebben ze Nederland 1,2 en 3). Om zeven uur onze en twaalf uur Nederlandse tijd zocht iedereen even contact met het thuisfront. Toch wel grappig dat het bij jullie al 2011 was terwijl wij nog in 2010 leefde. Maar goed ook deze avond was weer zeer geslaagd. We hebben lekker gegeten bij Pien thuis en zijn rond een uurtje of elf richting Plaza vertrokken. Daar was een gemaskerd bal. Het feest op zich viel een beetje tegen maar het was wel leuk om met zen allen daar te zijn en te kijken naar de vuurwerkshow. Het feestje ging door tot een uurtje of half 4 waarna iedereen door ging naar Sense om het feestje nog even af te maken. Toen Dave en ik aankwamen was ook Sense al dicht dus zijn we lekker naar huis gegaan. De volgende ochtend moesten we immers om half 11 de Nieuwjaarsduik gaan doen, haha! Compleet met rookworsten, erwtensoep, haring en jenever was het een groot feest. Direct na de Nieuwjaarsduik rende iedereen naar de beachbar om daar het feest even door te zetten. Oke.. ik had het een beetje zwaar dus ik heb me even terug getrokken in een cabana. Nadat ik was bijgeslapen ben ik ook richting de bar vertrokken waar de sfeer er inmiddels al lekker in zat en iedereen alweer aardig wat bier in zijn mik had zitten. Hoe ze het trokken weet ik niet maar aan het eind van de middag was iedereen weer straalbezopen en kwamen van de plannen om nog naar de stad te gaan weinig terecht. Al met al waren het geslaagde feestdagen zo aan de andere kant van de wereld :).

Afgelopen week hebben we met een groepje gequat. Was echt super leuk aangezien het natuurlijk best veel geregend heeft de laatste tijd en het dus 1 grote modderpoel was :). Van de heren mochten de dames ook een stukje rijden waar uiteraard een filmpje van is gemaakt dus zodra ik thuis ben kunnen jullie ons bewonderen! Ook hebben we vorige week gewakeboard, ja Jeroen zelfs ik! Dus ik heb de familie-eer hooggehouden.

Enne tante Annie, ik leef nog gewoon hoor! Voor degene die zich ook afvragen waarom ik zo weinig van me laat horen; ik heb geen internet meer in huis en als ik dan internet heb ga ik mijn mail, facebook en hyves checken waardoor ik mijn waarbenjij.nu een beetje vergeet, excuses daarvoor!

Inmiddels is ook het aftellen begonnen dus straks ben ik er weer in levende lijve, beetje bidden voor warmer weer in Nederland dus :)

Voor nu zeg ik Ayo en nogmaals het beste voor het nieuwe jaar, dat al jullie goede voornemens maar werkelijkheid mogen worden!

Xxxxxxxx!



  • 11 Januari 2011 - 11:26

    Liesbeth:

    Hoi wijfie,
    Wat zul jij af moeten kicken als je weer thuis bent zeg. Wat heb je weer veel beleeft en dat is erg leuk om te lezen. Ook voor jou de beste wensen en dat alles wat je nog wil in je leven uit zal komen. Hier gaat alles z'n gangetje, het is vies weer maar de temperaturen schieten omhoog. Ben weer op controle geweest in het ziekenhuis en alles was weer gelukkig oke. Denk je nog aan mijn bierfles koelertje ik zou het te gek vinden als je hem meenam. Nou troel geniet nog effe want voordat je het weet sta je weer op Hollandse bodem. En bedankt voor je leuke verhaal.
    XXXXXXX

  • 11 Januari 2011 - 12:53

    Marleen:

    Lieverd! Goed om weer even wat van je te horen. Nog maar 2 en halve week en dan sluiten we elkaar weer in de armen! :) Gezellig! Geniet er nog even van en tot snel XXX

  • 11 Januari 2011 - 13:00

    Yvette:

    Hoi nicht,
    de allerbeste wensen voor 2011 en een behouden thuiskomst. Ik bid me verrot maar het weer knapt er niet echt van op. De kou is aardig uit de lucht, maar ja dan krijg je regen natuurlijk.

    Groetjes en een goede reis terug.

  • 11 Januari 2011 - 21:47

    Broer:

    Hi lietje!

    Ik neem aan daf je wel foto's hebt van het wakeboarden?? Anders geloof ik natuurlijk niet van het sprookje dat je hierboven beschrijft.. geniet van je laatste weken lieverd! XxX

  • 11 Januari 2011 - 22:23

    Ria:

    Hi Lianne, Theo heeft me je verslag weer doorgemaild. Hartstikke leuk om te lezen dat je je vermaakt. Ja, het aftellen is begonnen, zal dan ook best wel weer tegenvallen hier in ons kikkerland. Maar ja, "life goes on".
    Nog veel plezier de laatste dagen daar .

  • 12 Januari 2011 - 01:13

    Lianne Kaandorp:

    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

    En broer, do not worry, ik heb zelfs een prachtig filmpje voor je! Kun je zelf ook zien dat ik beter was dan jij.

    XXX

  • 12 Januari 2011 - 19:11

    Theo:

    Leuk hoor weer zo'n update van je verhalen. Ik blijf zo mooi op de hoogte van jullie verblijf daar.
    Geniet er nog maar even van. Heb je jouw enquette al kunnen verwerken zodat er voortaan alleen vis-vriendelijke restaurants zijn ?

  • 14 Januari 2011 - 21:04

    Moesje:

    Hallo meissie,

    Leuk hoor dat je toch nog weer even
    een nieuw verhaal op je waarbenjij.nu
    hebt gezet!!
    Ik had je net nog aan de telefoon dus
    verder niet zo veel te melden, maak er
    nog wat moois van, de laatste weken!!!

    xxx mama

  • 23 Januari 2011 - 09:45

    Marjolein:

    Hé Faat ;-)
    jij ook nog beste wensen voor het nieuwe jaar hé !! Ik afgelopen di terug gekomen, helemaal top geweest muv m'n cruise-maat, wat een k..duitse-doos zeg blééééhh hihi, alvast een goede reis + bereid je maar voor op Ned griepje.....ik meteen geveld ná thuiskomst dus lig lekker in bedje Australian Open te kijken (Raf gaat nog altijd lekkerrrrrr) x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage lopen op Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Bon aña

18 November 2010

Bon Nochi

14 Oktober 2010

Bon Bini!

28 September 2010

Bon dia!

18 September 2010

Twee weken @ Bonaire
Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 19239

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: