Primero dias de la Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Primero dias de la Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Primero dias de la Buenos Aires

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

27 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos días!

Zo hier het eerste berichtje vanuit Buenos Aires. Na een lange maar eigenlijk zeer relaxte vliegreis veilig aangekomen. Van de 13 uur heb ik er denk 7 liggen dommelen, daarbuiten twee keer eten geserveerd gekregen en een lekker filmpje gekeken dus de tijd was zo om! Eenmaal op het vliegveld van Buenos Aires op zoek gegaan naar de maatschappij die mij naar het hostel zou brengen. Die was zo gevonden en met een korte overstap was ik binnen 1,5 uur in het hostel. M'n kamer was gelukkig al klaar dus ik kon er gelijk in... En ja dat was best even slikken. Toen ik binnen kwam lagen twee gasten heerlijk ongegeneerd wijdbeens te snurken! Op dat moment moet ik bekennen dat het heel even in me opkwam om linea directa terug te gaan naar de receptie om te vragen wat een eenpersoonskamer zou kosten. Maar goed even drie keer adem gehaald, een douche genomen en toen de jongens wakker werden en zich voorstelden bleek het allemaal best mee te vallen. Later kwamen ook de drie meiden die op de kamer slapen binnen en toen was het gelijk gezellig. De jongens zijn Deens, en de meiden komen uit jawel Nederland, Finland en Noorwegen. Inmiddels heeft 1 van de Deense jongens plaats gemaakt voor een Zweeds meisje genaamd Emma en daar kan ik het erg goed mee vinden. Het Nederlandse meisje is gister vertrokken en daar voor is een Duitse jongen in de plaats gekomen maar die blijft maar 1 macht. Het is een echte kilroy kamer dus iedereen doet vrijwilligerswerk of volgt een cursus Spaans. Wel zo relaxt want zo hebben we echt een groepje dat gezamenlijk wat langer blijft én waarvan iedereen op tijd hun bed uit moet.

Dan maar even over m'n belevenissen tot nog toe! De eerste dag heb ik de stad verkend door naar de plazo di mayo te gaan. Hier staat het casa rosada, letterlijk het roze huis waar de regering gevestigd is. Verder is plazo di. Mayo het plein waar de madres beweging vroeger vaak demonstreerde. De madres beweging zijn de moeders waarvan de zonen tijdens het dictatorschap zijn gemarteld en geëxecuteerd. Tegenwoordig zijn er soms nog een handjevol demonstranten aanwezig maar die demonstreren dan vaak voor meer actuele zaken. Daarna even boodschapjes gedaan want er moet natuurlijk wel een beetje gezond gegeten worden ;-). 'S avonds ben ik wat gaan eten met een van de Deense jongens en daarna lekker m'n bed ingedoken want ik was inmiddels aardig gesloopt. Je moet hier overigens niet voor 8/9 uur gaan eten want dan zit je in een leeg restaurant. De Argentijnen zelf dineren rond een uur of 10/11. Het hostel is trouwens echt super gelegen, midden in het centrum op de avenue de mayo, dé straat van Buenos Aires. Het is een soort boulevard met leuke winkel, restaurant en heel veel bomen. Helemaal super dus.

Maandag ben ik begonnen met m'n Spaanse les. Ik heb les van Sofia, een leuke vrouw van rond de 30 schat ik. De Spaanse lessen zijn voor mij van maandag tot en met vrijdag van 10 tot 14, heerlijk Lianne tijden dus! Verder ben ik maandagavond met Emma naar een tangoshow geweest. Eerst kregen we zelf een uur les, daarna hebben we heerlijk gegeten en daarna begon de show met de professionals. Ik mocht zelfs nog even stuntelen op het podium (zie foto)... Een zeer geslaagde avond! Dinsdag regende het de hele dag dus heb ik het lekker rustig aan gedaan. 'S avonds werd er tango les gegeven in het hostel dus kon ik gelijk weer oefenen. Het is echt super leuk hoe relaxt iedereen hier met elkaar om gaat. Contact is zo gemaakt. Vandaag hopelijk wat beter weer en dan ga ik na m'n Spaanse les met Emma naar Palermo, een wijk hier in de stad. Zij is er al geweest en vond het zo leuk dat ze het mij ook wil laten zien.

Zoals jullie horen vermaak ik me dus prima. Hopelijk gaat in Nederland ook alles goed en voor degene die het leuk vinden om te reageren, dit wordt zeer gewaardeerd :-)

Nou ik ga Sofia maar weer even vervelen.

Hasta luego, besos Lianne

  • 27 November 2013 - 13:50

    Yvette:

    Leuk verslag meissie. Blijf lekker genieten, leren en dansen. Blijf goed op jezelf letten hoor. Hier in Nederland alles oké. Rustig weer en niet al te koud. Geen gekke dingen. Lieverd tot het volgende verslag. Ik blijf je volgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 November 2013 - 13:53

    Manon Warmerdam:

    Hey Lianne,

    Klinkt super gaaf zeg! Leuk om op die manier weer nieuwe mensen te leren kennen lijkt me.
    Geniet van al het moois dat je gaat zien en alle leuke dingen die je gaat doen.
    Ik ga je zeker volgen!

    Dikke xxx

    Manon

  • 27 November 2013 - 13:56

    Liesbeth Kaandorp:

    Bwenos dios signorita Lianne, ja je ziet het wel, mijn spaans is heel goed!!!! Fijn dat je goed bent aangekomen en die tango, nou die ga jij snel leren hoor! Zeker als je het samen doet met zo'n lekkere spaanse signor haha.
    Geniet lekker van alles en succes met je spaanse lessen. xxxx Liesbeth

  • 27 November 2013 - 14:19

    Maaike Toet:

    Hoooooi lieve li,

    Wat eeen superr leuk verhaaltje!!! Super dat het allemaal zo goed bevalt!!
    Lekker genieten!!

    XXXXXX

  • 27 November 2013 - 14:22

    Lise:

    Wauw lian wat gaaf! Geniet ervan

  • 27 November 2013 - 14:22

    Lise:

    Wauw lian wat gaaf! Geniet ervan

  • 27 November 2013 - 14:22

    Marije:

    Stoere chick! Klinkt goed tot nu toe, beetje jaloers ben ik wel!

  • 27 November 2013 - 15:14

    Jeroen Werkhoven:

    Lianne!! Lange tijd niet gesproken! Zag je berichtje! Ik ben net terug van een maand argentinie! Ja gaat echt genieten daar! Als je nog iets wilt weten, mail me ff jwerkhoven@gmail.com en veel plezier!!

  • 27 November 2013 - 15:15

    Erica:

    Gaaf om te lezen schat! Lekker dansen.
    Leer je mij ook de tango als je thuis bent? ;)
    Xxx

  • 27 November 2013 - 15:15

    Erica:

    Gaaf om te lezen schat! Lekker dansen.
    Leer je mij ook de tango als je thuis bent? ;)
    Xxx

  • 27 November 2013 - 16:37

    Zus:

    Hi Zus,

    Klinkt goed en ziet er goed uit op de foto's!
    Heel veel plezier en suc6 met Spaans.

    Dikke X

  • 27 November 2013 - 16:39

    Robert Barnhoorn:

    He toppertje, super leuk om te lezen!!
    Pasatelo bien!!

  • 27 November 2013 - 16:44

    Saskia:

    Hoi Lianne,
    Wat super leuk om je zo te volgen! Veel succes met je Spaans!
    Groetjes uit Muscat

  • 27 November 2013 - 16:47

    Suus:

    Lian!! Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je een Fin hebt ontmoet;-) hahaha! Je ziet ze ook overal..
    Zet je er een filmpje op van je Tangomoves als je het onder de knie hebt? Ben wel benieuwd..
    Veel plezier! X

  • 27 November 2013 - 17:58

    Marjolein:

    Hé Faat :-)
    Leuk om je belevenissen op deze manier te volgen, ik nog 3 wkn in Mexico, zowaar volunteer geweest bij Taste of Playa (zoiets als nwh culinair) duizenden mensen, heb de poten uit m'n lijf gelopen :-)
    Geniet lekker daar en vergeet je dagelijkse tarea niet hé :-p xx

  • 27 November 2013 - 19:21

    Linda:

    Meis super goed om te horen dat je reis vooral relax is geweest. En wat fijn dat je leuke mensen om je heen hebt. Heb je al eens spaanse les gevolgd, op Hbo of middelbare? Wel gaaf zeg spaanse les. Grappig, maar waarschijnlijk wel even wennen dat late eten:-).
    Als je terug bent kun je mooi ons de tango leren haha! Super veel plezier nog.. Hier ist heeel erg koud en regenachtig, wat dat betreft mis je niets hoor!
    Dikke x

  • 27 November 2013 - 22:55

    Ingrid Barnhoorn:

    He lianen die tango ziet er goed uit weet wat je te doen staat als je terug bent. Groetjes Ingrid

  • 28 November 2013 - 01:40

    Andere Kant Van De Wereld:

    Leuk zusje!!! Veel plezier!!

    Besos

  • 28 November 2013 - 11:37

    Mams:

    hallo lieve schat,
    Fijn dat het allemaal zo goed en relaxt gaat! dat is goed om te horen (zeker als mama van..).Dat
    tango-en ziet er geweldig uit, maar de ene waarmee je op het podium mocht "stuntelen",
    mag je gerust daar laten, dat vind ik een beetje een "kriep"!!!!!
    Iedereen wil al tango-les van je als je weer terug bent en daar sluit ik me graag bij aan! Maar nu
    eerst nog genieten van alle nieuwe dingen en mensen die op je pad komen!!!!

    dikke kus, paps en mams

  • 28 November 2013 - 17:59

    Nico:

    Hoi Lianne,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt.
    Leuke ervaringen heb je al opgedaan en mooie foto`s
    Geniet van de zon want die hebben we hier al een tijd niet meer gezien.

    Aprovecha al máximo tu viaje

    Nico

  • 05 December 2013 - 18:54

    Petra:

    Hee lianne super leuk om op deze manier wat van je "horen" . Blijf lekker genieten en de tango dansen. Heel veel plezier en tot je volgende verslag. Groetjes petra

  • 08 December 2013 - 10:28

    Karin Willemen:

    hoi hoi bedspringer.... Wat een gedoe allemaal, ik moet zowel jou als van je broer en mijn kleine meisje allemaal antwoorden... Maar wel helemaal te gek hoor dit volgen zo. Je ziet er goed uit, alleen wel jammer dat jij met die tango niet zo hoog sprong.. Hi hi.
    Leuk verhaal ook van je avontuur. En je had misschien gewoon bij die Deen moeten duiken zoals je bij ons deed, dan is ie gelijk stil!!!! (geheimpje tussen ons hoor!)
    Maar blijf lekker genieten. Ook bij jou zit er alweer een aantal weken op. Het gaat snel zeg. Genieten en ik blijf je volgen.
    Dikke kus
    Karin en Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 19248

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: