Segundo mesaje de Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu Segundo mesaje de Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lianne Kaandorp - WaarBenJij.nu

Segundo mesaje de Buenos Aires

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

09 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola fieles sequidores!

Estudio español para dos semanas. Porque digo un poquito español! Tenía dos semanas intensivas, pero realmente me gusta. Mi professora estuva muy bien. Llama Sofía y tiene veintiocho años. Ahora puedo dicer con un mozo en al restaurante y con un vendedor y con la gente en la calle también. Son conversaciones breves y sencillas pero me gusta. Buenos Aires es un ciudad hermosa, pero también muy ocupada. Martes voy a ir para patagonia. Me gusta!!!

Oke dat was m'n Spaanse oefening voor vandaag. Zoals jullie zien gaat het dus de goede kant op, al zullen er af en toe best wat kromme zinnen bij zitten. Het is super leuk om te ervaren hoe open de mensen hier zijn als je een woordje Spaans spreekt. Zo heb ik in de trein met de conducteur gepraat over het leven in Buenos Aires en kan ik met de marktlui onderhandelen over de prijs (ja ik blijf toch een hollander hè!!) ook kan ik het gewoon af met de Spaanse menukaart, zeker niet onbelangrijk voor mij ;-).

Dan nu maar een verhaaltje over m'n belevenissen. Inmiddels heb ik de stad aardig kunnen verkennen en Buenos Aires is echt een stad van tegenstrijdigheden. Het is er mooi, het is er vies, het is er druk, het is er rustig, het is er toeristisch, het is er authentiek, kortom een stad waar je je niet kunt vervelen. Vooral het Palermo park dat misschien wel even groot is als voorhout, compleet met dierentuin, rozentuin en sportfaciliteiten, is een heerlijk rustige plek. Hier heb ik me even uitgesloofd op de hardloopbaan... Bijna 9km in 30 graden! Zelfs een passerende Argentijn verklaarde me voor gek maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik zo rood was als een tomaat en hij dacht dat ik ter plekke neer zou vallen. Vrijdag stond een fietstour door het zuiden van de stad op het programma. Lekker de toerist uit gehangen op een felgroene Buenos Aires bike maar het was echt super leuk. De jongen die ons rondleidde was een echte Argentijn die vol passie over de bezienswaardigheden en de geschiedenis van de stad vertelde. 'S avonds was hier een feestje omdat het hostel 30 jaar bestond. Na de fietstour heb ik eerst even lekker gegeten met een Australiër en Emma, een Zweeds meisje die bij mij op de kamer sliep. Toen wij hier om 12 uur aankwamen was iedereen al kneiterlam en twee cocktails later wist ik hoe dat kwam, wat een sterke drankjes waren dat! Daarna naar een club en daar hebben we ons prima vermaakt want ik lag om half 8 in bed. Er zijn hier zelfs clubs die pas om 8u 's ochtends open gaan dus qua nachtleven niets te klagen! Zaterdag ben ik met Emma naar Tigre geweest, een delta met allemaal idyllische groene eilandjes. Heerlijk ontspannend! Zondag heb ik met Martina, een meisje uit Noorwegen, de beroemde antiekmarkt in San Telmo en ricoletta verkend. Heel erg leuk want hier verkopen ze echt van alles waaronder heel veel handgemaakte producten. In ricoletta ligt ook de beroemde begraafplaats waar Evita haar laatste rustplaats heeft. Heel vreemd, mensen worden hier boven de grond in een soort huis begraven. Je kunt kisten gewoon zien liggen...

De twee markten lagen misschien wel 10 km bij elkaar vandaan dus na een hele dag te hebben gelopen, vonden we dat we wel een bbq hadden verdient! Het is hier vrij normaal dat je onbeperkt bbq kan eten en daarbij per persoon een gratis fles wijnt krijgt. Tja en m'n moeder heeft me geleerd dat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken... heb dus heerlijk geslapen die nacht ;-). Doordeweeks heb ik me aardig rustig gehouden, s avonds lekker met een paar gekookt of uit eten geweest maar verder niet veel spannends.

Inmiddels ook een paar Nederlanders leren kennen en daarmee ben ik deze vrijdag uit geweest. De sfeer viel een beetje tegen dus waren om 5 uur weer thuis (clubs gaan pas om 2uur open). Bovendien stond zaterdag Uruguay op het programma dus wilde het ook niet te gek maken. Dat is ook wel weer een mooi verhaal trouwens, ik als nuchtere Nederlander dacht wel 'effe' de boot naar Uruguay te pakken en als die om 12.45u vertrekt dan is 12.30u bij de boot vroeg genoeg zou je denken... Jammer joh. Toen we zeiden dat we deze boot wilde hebben ging iedereen in de stress. Hup hup snel paspoorten verzamelen, tickets kopen, naar de immigratiedienst (!) vingerafdrukken nemen, paspoort controleren, bagage door de scan, fouilleren... Alsof we Amerika binnen wilden. Maar goed het vriendelijke personeel deed super z'n best en hebben we het gehaald. De boot is door ons wel 20 min later vertrokken maar ach, wisten wij veel. Eenmaal in Uruguay heerlijk van de rust genoten. We voeren naar colonia de Sacramento, een oud Portugees stadje uit de koloniale rijd, super idyllisch. Zelfs nog even op het strand gelegen en dat was geen overbodig luxe na twee weken 30 graden in de stad. Hoe warm is het bij jullie eigenlijk?!;-) Zondag met m'n Nederlandse vrienden naar San Telmo geweest en daar 's avonds ook uitgebreid gegeten met uiteraard heerlijke Argentijnse wijn. Vandaag uitchecken uit het party hostel en op naar de natuur: Patagonië! Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord van andere reizigers en ik heb het ook wel een beetje gehad met de hectiek in de stad dus ik ben benieuwd. Op naar het volgende avontuur... Ik hou jullie op de hoogte!

Muchos Besos, hasta luego!

Ps. Ik vind het super leuk dat jullie de moeite nemen om mijn verhalen te lezen en een berichtje achter te laten dus ga zo door :-)

Heel veel liefs,
Lianne

  • 09 December 2013 - 15:45

    Liesbeth:

    Nou, nou, nou wijfie, wat een leuke grappige belevenissen. En ja, je blijft toch een Hollander he!!!!!!

  • 09 December 2013 - 15:53

    Yvette Kaandorp:

    Superverslag........ Leuk om alles te lezen.

    Blijf lekker genieten en ik zie al weer uit naar het volgende verslag.
    Dag lieverd!!!!!!!

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yvette

  • 09 December 2013 - 17:29

    Roos:

    Hola senorita!! Wat leuk, je bent dus keihard gaan feesten!!! je spreekt idd al goed spaans want ik snap er niks van ;-) vind ik trouwens echt NIKS voor jou om een kwartier van te voren pas bij die boot aan te komen...Moest meteen denken aan onze incheck naar Boedapest hahaha! Hoop dat Patagonië helemaal geweldig is:) knuffel van de parlevlietjes

  • 09 December 2013 - 18:26

    Mirella Molenaar:

    Hey lianne
    Wat leuk om je zo te volgen ,en te lezen wat je
    Allemaal mee maakt ,heel veel plezier nog en geniet ervan xx

  • 10 December 2013 - 11:26

    Astrid:

    Ik vind het echt super stoer dat je deze stap gezet hebt!
    Super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik blijf je verhalen volgen!



  • 10 December 2013 - 16:16

    Maaike Toet:

    Hee lieve schat,

    Wat een heerlijk verhaaltje weer!! Zo te lezen vermaak je je prima!! Spannend nu weer het volgende avontuur!! Heel veel plezierrrr!! Snel even facetimen!!

    XXXXX

  • 10 December 2013 - 19:56

    Petra:

    Leuk verslag weer Lianne en hier is het helaas een stukje kouder. Heel veel plezier weer en blijf vooral genieten. Groetjes Petra

  • 11 December 2013 - 11:29

    Moesje:

    Ola, ola, signorita Lianne,

    Hallo lieve schat, nou dat ziet er goed uit al dat Spaans, dus ik dacht ik kan niet achterblijven, maar verder als deze aanhef kom ik niet hoor!!
    Weer hartstikke leuk opgeschreven, al je belevenissen, we hadden natuurlijk van de week nog
    uitgebreid ge-face-timed dus al heel veel van je gehoord, maar zo even lezen blijft ook heeeeel erg leuk,
    dus blijf dat vooral regelmatig doen. Veel plezier en succes met de wandeltochten in Patagonie!
    Je kan het!!!! Dikke kus van paps en mams

  • 11 December 2013 - 21:38

    Karin En Cees Willemen:

    Hoi meissie

    Leuk weer je tweede verhaal. En dat kan alleen jou maar gebeuren he met die boot...... maar wel gaaf als ik zo alles eens lees. we blijven je volgen.
    Nu als de sodebliksem naar beneden. De douche heeft gelekt en alles in de keuken is overstroomt. OH JEE. Nou dag meissie. Genieten nog, en als ik je niet meer spreek, hele fijne kerst. We zullen aan je denken. En Ada en Harry en Marieke ook..... Bye bye

  • 12 December 2013 - 11:49

    Suus:

    Wat spreek jij goed Spaans zeg, en ook schrijven!!! :-) Mag je trots op zijn!
    Geniet van de natuur in Patagonië en ik kijk uit naar je volgende verhaal...
    X

  • 30 December 2013 - 21:48

    Ingrid:

    Hey lianen zijn weer leuke belevenissen geniet er van .en tot je volgende verslag groetjes Ingrid

  • 31 December 2013 - 14:15

    Buurman Fred Ook Namens Anita Oscar En Tomas:

    Hoi Lianne.
    Tijd dat iemand in het spaans naar je schrijft. Je bent nu al zo lang weg dat je inmiddels wel tot de gevorderden zult behoren. Wie beter dan je buurman (vecino) om in het spaans te beginnen.

    Me alegra mucho que lo estas pasando bien. Yo tambien he estado en Buenos Aires y estoy totalmente de acuerdo contigo que hay muchas diferencias en esta ciudad tan bonita pero tambien cosas mas feas.
    Partes ricas y zonas pobres en la misma ciudad.
    Yo siempre he estado en los sitios bonitos y ricos porque con mi trabajo (ver partidos de futbol) en Sur America siempre vamos a los mejores sitios, jajaja.
    La zona del rio cerca de una plaza famosa (Las Madres de Plaza de Mayo).
    En el Hilton donde cerca tambien hay muy buenos restaurantes.
    Pero tambien he visto la gente muy pobre durmiendo debajo de puentes y pidiendo dinero por la calle.
    Yo tambien he estado en el cementerio donde esta enterrada Evita. Es algo especial.

    Lastima que no he visto mas cosas de Argentina porque a mi tambien me gusta mucho la naturaleza.
    Ya iré algun dia.
    A mi tambien me gustaria mucho ir a Patagonia. Lo he visto muchas veces por la television y me encantan estos programas.

    Genoeg les voor vandaag. Als sommige dingen nog te moeilijk zijn dan heb je altijd nog hulp daar of Google translate haha.

    Muchos recuerdos y que lo sigas pasando bien tal como lo has pasado hasta ahora.
    Feliz Año Nuevo ---- Gelukkig Nieuwjaar
    Anita - Oscar - Tomas en Fred Arroyo

    Ps: je had je ook de reis en kosten kunnen besparen en gewoon van mij spaans leren maar ja Patagonie of de Keukenhof?
    Dan wist ik het ook wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 19246

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 03 Februari 2015

Midden Amerika Avontuur

23 November 2013 - 23 Februari 2014

Rondreis Zuid Amerika

03 September 2010 - 28 Januari 2011

Stage lopen op Bonaire

Landen bezocht: